Friday, February 18, 2011

Bisu seketika!

~sahabat~.......

Mungkin terlalu awal untuk BG menilai apa yang akan terjadi masa yang akan datang. Memang perit untuk ditelan kata-kata orang yang asik menunding jari terhadap diri ini. Memang BG tidak sehebat,sekuat,sepandai mereka. Biasalah manusia ada mulut mengata.

Memang BG seorang yang lemah, berhati lembut,senang untuk dipermainkan. Tapi BG tak kisah kerana mereka semua kawan yang perlu BG jaga hati,Mereka tua untuk dihormati. Memang nasib ini untuk diperkotak katik kan oleh mereka. Tapi hati ini tiada sapa yang nak jaga.

Memang BG gelak apabila mereka menganggap diri ini senang dan mudah diperkatakan.Tapi hati hanya tuhan yang tahu. BG anggap mereka semua masih tidak kenal BG biarkan! Hubungan kawan sangat berharga.Biar mereka main taik pun BG boleh terima mereka lagi selagi hati ini boleh menerima.

BG kenal sapa BG. kalau dah tak suka insyallah MUKA pun tak nak pandang. Pengalaman mengajar diri ini untuk kita lebih bermusabah. Pengalaman yang pahit itulah yang mengajar BG apa iu kawan dan sahabat, hanya memekakkan telinga apabial dimainkan, dihina, dikutuk dan sebagainya. BG tak nak peristiwa pahit terjadi lagi.

Kita berkawan ada batasnya,dan GURAU pun ada batasnya. Selagi diri ini dihormati,insyallah BG akan menghormati anda. Kawan membuat kita bisu seketika. 




*sapa yang terasa BG mintak maaf.Perlu untuk bersuara walaupun tidak mampu untuk menegur hanya mampu untuk mengarang di blog yang tak sebarapa ini.=)

7 comments:

  1. Ada ketika kawan lah segalanya dan ada
    ketika kawan juga yang akan menjadi manusia yang
    paling menyakitkan hati.

    ReplyDelete
  2. tanpa mereka
    kita tak kenal erti persahabatan
    -na'dz

    ReplyDelete
  3. syiela> MEMANG benar apa yang kau ingin sampaikan..mendalam..=)

    ely> =)

    yunk> erti persahabatan bukan yang manis je tapi yang pahit juga.=)

    ReplyDelete
  4. selagi boleh sabar, sabar je la ;)
    ya penting, we do things in our way and never mind of their businesses.
    just chill bro !

    ReplyDelete
  5. faz> thankz bro..uopppsss thankz faz...haha

    ReplyDelete
  6. fulamak....haha..btw thankz 4 advice yo~

    ReplyDelete