Tuesday, January 18, 2011

18.01.2011

Hari gembira sudah tiba. Menanti komen-komen, SMS, calling dr member dan juga keluarga BG. Banyak suka dan duka berlaku.Hari gembira banyak dugaan menimpa.*Tapi BG tau ada hikmah disebaliknya.=). Mula-mula BG nak ucapkan bebanyak terima kasih kepada bondaku,kakak ku, kawan-kawan ku, dan sahabat aku yang telah memberi komen dan doa kepada aku sempena HARI JADI aku kali ini. Sumpah BG kata memang terharu la. Dalam entry kali ini BG nk berkongsi sedikit cerita tentang Bday boy.

17.01.2011 (4.35pm) = Phone BG bunyi!! tengok Bonda yang call. Sembang punya sembang Bonda BG wish dulu even baru pukul berapa. BG tanya la kenapa wish awal..alasannya takut LUPA..BG tergelak terbahak-bahak.. Bonda nak orang palaing awal wish bday BG. BG pun tau semakin meningkat usia kita akan mengalapi penyakit PELUPA.. Tak pe bonda yang penting anda ibu yang terbaek didunia dan akhirat. Pendek kata Bonda BG la orang wish awal sekali.

17.01.2011(selepas mahgrib) = Tira sent komen wish tok BG kat FB. BG rasa pelik kenapa la wish awal-awalkan.Alasan die "mghrib dah lepas pon...lau kira kalendar islam,,ko da kira bday laaa" stetment tue aku dah paham da. Lepas Tira wish Hassan pulak yang wish kat aku dlm FB. tQ guys.


18.01.2011 ( 12am) = banyak yang dah start wish untuk aku antaranya:











~ini la antaranya yang bagi komen pada pukul 12 keatas~


18.01.2011 (12.10am) = Phone bunyi.BG dengan penuh bebesar hati jawap panggilan syilot kawan merangkap kembar aku.HAHA. Die dengan lajunya suruh aku tunggu. 5 saat berlalu baru dengar suara orang nyanyikan lagu hari jadi. siap ada background song tue. Die suruh kawan-kawan die nyanyikan lagu untuk BG. GILA touching time tue. Sumpah sebak gile.HAHA tQ syilot. lepas tue x sampai berapa saat die terus update blog die pasal BG serta kata-kata semagat die untuk BG. HAHA tQ so much... x terkata la. lepas je abis die call BG sumpah HAPPY gile. Hidup jadi best.=))

~blog syilot~

18.01.2011 ( 12.30am) = HALIM sahabat aku anta sms wish untuk aku. =)) ingat die walaupun last year die x wish sampai la aku bagi tau die. HAHA.. then Bella wish.Jue kawan sekolah lembah, then Kawan baik laman sosial aku anta sms.NADZ!! Die lagi gempak FB anta SMS pun anta~ HAHA.

*Paan pun wish diikuti oleh syaril! =))

18.01.2011 (1.05am) = Apan call aku. HAHA. die call penuh dengan drama die yang die kata die ingat bday aku. Walhal aku tau FB yang remind die. tapi aku x kisah pun. btw thank ye apan. Pas tue Tebuwan call aku sahabat karib..pun sama FB yang remind.HAHA

18.01.2011 ( 6.30am) = KAKAK tercinta aku anta sms dengan penuh ucapan dan doa untuk BG. Insyallah akan ku jadi contoh yang terbaek untuk keluarga yang tersayang. Then pukul 10.30am, die bagi hadiah TOP UP untuk aku. tQ kak long.Kakak aku la yang beri hadiah untuk harijadi aku kali ini.Yang lain Tiada lagi..HAHA.

18.01.2011 ( dari pagi sampai lah pukul 11.50pm) = begerak ke FB balik~

















~ nieh yang 2nd punye ~


Selesai untuk cerita Komen-komen.Mula cerita Dugaan pulak. hari selasa BG ada kelas pukul 10am - 7pm. Hari ini memang bercadang malas nak balik rumah sebab kelas penuh.Tetibe Kelas DDA 2092 Batal. Tue tak pe lagi sebab boleh tunggu . Pas tue Kelas DSM2913 pulak sepatutnya abis pukul 5, nie die abis awal sejam. dah la next kelas BG ada gap sejam. terpakse la Bg tunggu sampai 2jam.* BG x penah tunggu kat U tanpa kawan dan tanpa kerja. Hadoi.. Kawan BG pulak malas nk pergi kelas last. Kalu aku balik means aku mungkin x akan pergi jugak. Akhir cerita BG kata BG nk stay back kat U sampai mlm. 

BG lepak la kat Library UTHM. settel kan sedikit kerja. dan termenungkan nasib. Jenis BG tak suka nak menyusahkan member secara terus. BG terpaksa la berhajat nak naik bus. HUH!! dah la BG x reti naik bus UTHM yang x akan pernah paham sistem die.Last-last idea muncul ckp jalan kaki je nak pergi ke DEPAN UNIVERSITi. BG pun ikut la idea yang AGAK bernas tue. Dari library ke depan bukan dekat beb. huh peluh gak la idung time tue. 

Sampai depan U tunggu bus tambang x sampai2 sejam jugak la tunggu.  Last-last tention mSj la member rumah.. bukan msg je Call sekali x angkat2.Dlam hati kata nieh kompom main game. Hampir 2 tahun kenal dah tau perangai masing2 kompom malas nk ambik BG yang x berapa nk penting dari game nie.HAHA * bukan ayat touching ek!. 

Apa lagi misi berjalan kaki la dari U ke rumah. sebelum tue beli HELANG jap gan air kompom dahaga kalau jalan kaki sejauh yang x dapat dikenal pasti.* yang pasti memang jauh.dak2 UTHM mungkin tau jauh die cam mana.. Start jalan kaki. melalak sorang2.mula-mula call member lama semua x dapt.. last2 BG dpt call ERA!! HAHA.. die la yang menemani BG sepanjang perjalanan BG sampai rasa simpati terasa dari die. HAHA.Sampai la pukul 12 abis free call aku menyembang gan die. HAHA.. aku gelak terbahak-bahak untuk ubati persaan sakit..aku dh x perdulu orang kiri kanan neih.. GEMPAK DOH~btw tQ era teman aku ketawa. =))

Last aku msg CHE KU soh ambik aku..yang dtg PUDEX. HAHA at last aku sampai jugak kat rumah ku syurga ku~ ALHAMDULILAH!

* Banyak dugaan masa harijadi aku tahun nie. Harap hubungan baik yang aku jaga dengan kawan-kawan aku selama nie x de papa yang berlaku! Dan aku tahu ini mesti ada hikmah disebaliknya. Ini la nasib orang yang tak reti naik bus dan tak de kenderaan sendiri. Ini lah hadiah yang paling bodh aku dpt! 

*Dan terima kasih sekali lagi kepada semua yang wish tok BG. Anda pengubat penyakit. sekali lagi BG tengok komen kat FB. yang BG kurang kenal pun wish. yang lama x jumpa,x chet, semua menampilkan diri untuk wish.. U GUYS DA BEST. tQ ALOT.

4 comments:

  1. wahh ada mention nama aku and blog aku lahh.
    terharu jap :)

    ReplyDelete
  2. HAHA.. kene ..
    terharu jugak aku ..sanggup letak nama n pic aku yang x seberapa nieh dlm blog kau~~=D

    ReplyDelete
  3. dah bacaaa.tp separuh.panjang sgt satu 'hati'kau.haha.tp mesti kau seronok kan dah tua. :)

    ReplyDelete
  4. niesa> haha panjang sebab satu hati aku panjang nk luahkan..HAHA..siot je ko an.. tapi aku cm x saba2 je nk umor aku 21... HAHA

    ReplyDelete