Sunday, January 9, 2011

Game segala-galanya?

Dunia sekarang semakin hari semakin maju. Begtu juga dengan Malaysia tanah air ku yang tercinta ini semakin hari semakin maju kehadapan.Dengan kemudahan internet,teknologi semakin rancak dikembangkan,bangunan pencakar langit dan sebangainya. Begitu juga dengan perkembangan dunia GAME yang saban hari meluaskan jajahan pemikiran Tempatan.

Didalam entry kali ini BG nak bercerita mengenai Game. Walaupun "game" ini maju dari sudut pandangan sesetengah pihak namun adakah ianya releven kepada rakyat? ONLINE GAME bergitu popular dikalangan remaja masa kini contohnya DOTA, RAGNAROK ONLINE(RO),DEMON,SDO-X dan sebaginya.

Online game nie menarik untuk dimain,cuma kegagalan dan kelalaian sesetengah pihak menyebabkan online game nie menjadi penyebab kepada masalah dan tanggungjawab kita.BG bagi contoh, tanggungjawab kita sebagai pelajar, kita perlu belajar,menghadiri kelas untuk menuntut ilmu sebab tue la ibu bapa kita hantar ke sekolah atau universiti untuk kita berjaya. Tapi kalau dah duduk depan komputer sehari semalan menghentak keyboard dan tetikus untuk main online game ini tak berbaloi. Bagi mereka penggemar game tue sanggup membazir masa untuk game online nie dan dunia keduanya adalah dunia game. Walhal bukan ada apa-apa pun.

Tue bagi yang ada internet kat rumah,bagi yang tiada internet? sanggup membazirkan duit  pergi cyber cafe(CC) untuk bermain game online.Seolah-olah game nie adalah DADAH je. Tak dapat sekali rasa gian menggigil, demam dan senang cerita lah tak duduk diam. Bukan BG nak kondem sapa-sapa atau nak kondem game online neih. tapi keadaan semakin teruk disekeliling BG.

Game yang baru berputik

Game yang menjadi kegilaan

Bukan untuk mengata tapi untuk menasihat.siapa yang makan cili die yang terasa pedasnya. Bagi mereka, Game adalah segala-galanya.

2 comments: